חדרי שינה לילדים

גם אתם יכולים ליצור חדרי שינה לילדים קסומים ויפים

חדרי שינה לילדים נותנים לעיתים תחושה כאילו מדובר על מקום שמוגדר בתור ‘אקס טריטוריה’. כלומר, מקום בו כאילו ‘לא צריך לעצב את חדר השינה. הרי ממילא הילדים יבלגנו וילכלכו בעוד דקות מספר את המרחב’. אבל, האמת היא שגם במקרה של חדרי שינה ילדים אפשר בהחלט להיעזר בכלים העומדים לרשותנו כדי לייצר סביבה נעימה ומסודרת.

אולי זה הזמן להגיד, כי מחקרים רבים מראים איך סדר וארגון יכולים להשפיע ברמה הקוגנטיבית על תחושות כמו רוגע, היכולת לפתח יכולות של קשב וריכוז, להרגיש תחושה של מוגנות וכן הלאה. לכן, כל כך חשוב לארגן חדרי שינה לילדים באופן כזה שיאפשר להם להתרגל למרחב מסודר, נעים, פתוח, כזה שנותן להם מקום לכל הצרכים שלהם באופן המלא ביותר.

אם גם אתם מרגישים עובדי עצות ולא יודעים איך לגשת לתחום של עיצוב חדרי שינה לילדים, אנחנו, כאן באריק דיזיין נשמח לתת לכם רקע שיעזור לכם לבחור בתבונה מיטה לחדר ילדים, כלי אחסון מתאימים, שולחנות עבודה מיוחדים להכנה של שיעורי בית ועוד ועוד.

אחסון ומימדים זה כל הסיפור

מה שחשוב להבין בתחום של ‘עיצוב פונקציונאלי’ הוא שמדובר על תחום עיצובי בו אנחנו לא שמים יותר מדי כלי נוי ופריטים שתפקידם לייצר תחושה של יופי. מדובר למעשה על האופן בו אנחנו נעזרים בכלים אותם אנחנו מכירים מעולם העיצוב ומאפשרים בעזרתם, לארגן את החדר באופן נכון יותר.

לכן, הדבר הראשון אולי עליו נרצה לדבר כאשר נעסוק בתחום של עיצוב חדרי שינה לילדים הוא לדבר על שאלת האחסון. מה שאנחנו כמובן צריכים לזכור כל העת הוא שפריטים להם אין מקום עלולים בקלות להצטבר על שולחנות, כיסאות, מדפים אלו ואחרים ולמעשה לייצר בלאגן.

לכן, בייחוד בחדרי שינה ילדים, אנחנו צריכים להכניס כל פריט לחדר כאשר אנחנו יודעים בבירור מה עתיד להיות המקום שלו. למשל, אם אנחנו מכניסים צבעים לחדר הילדים, הפריטים הללו יגיעו עם כלי לאחסון הצבעים. אם נכניס ספרים, הדבר יבוא עם שידה מתאימה וכן הלאה.

בין היתר, ההמלצה שלנו, כאשר אתם בוחרים מיטות, בתור דוגמא, לבחור מיטה שיכולה לאחסן מצעים, מיטה נוספת וכן הלאה. כלומר, בייחוד אם מדובר על חדר שינה קטן באופן יחסי אבל לא רק, לחשוב כיצד אתם יכולים להפוך אפילו את הפריט הטריוויאלי ביותר לכזה בו אתם יכולים לאחסן פריטים נוספים.

חדרי שינה מעוצבים לילדים

חדרי שינה מעוצבים לילדים מעוצבים במקרים רבים כמובן, על פי הדברים אותם הילד אוהב. ההמלצה בהקשר הזה, שלנו, של אריק דיזיין הוא תמיד לייצר חדרי שינה מעוצבים שיוכלו לשמש את הילד לטווח הרחוק.

למשל, אם אתם בוחרים בין חדרי שינה לילדים צבועים וורוד עבור הילדה שאוהבת עכשיו בובות ורוצה להרגיש כמו נסיכה, עליכם לחשוב האם אותו עיצוב של חדרי שינה לילדים יתאים לה גם אחרי השנים הראשונות בכיתות הנמוכות של בית הספר היסודי.

כמובן הדבר תלוי במידה רבה בגיל הילד ובשאלה האם מדובר על דירת הקבע שלכם או שמא מדובר על דירה אותה אתם יודעים כי אתם עתידים לעזוב בעוד כמה שנים, אבל, חבל לרכוש חדרי שינה לילדים שיתאימו לילד ויהיו אופנתיים כמה שנים ספורות ולאחר פרק הזמן הזה יתבררו בתור גחמה שהילד או הילדה לא ייהנו ממנה לאורך זמן.

לא לשכוח גם על הנוחות. תקפידו לבחור מזרן למיטת ילדים שיהיה נוח ומתאים לגיל הילד.

מה עושים עם חדרי שינה לילדים בהם יש מעט מקום

נגענו בזה באופן מסוים כבר לאורך המאמר אבל כן יש מקום להרחיב. ישנם בתים בהם לכל ילד יש חדר משלו, אבל לאור שיעור הילודה בישראל ויוקר המחיה העולה גם הוא, יכול מאוד להיות שגם אתם מחפשים פתרונות עבור חדרי שינה לילדים בהם אתם צריכים לשכן כמה ילדים ולא יודעים כיצד לעשות זאת על הצד הטוב ביותר.

הנקודה החשובה הראשונה במקרה הזה היא לייצר חדרי שינה לילדים בהם לכל ילד יש את המקום שלו. לא צריך לעשות יותר מדי כדי לייצר מרחב פרטי עבור כל ילד. יצירה של מרחב מהסוג הזה יכולה להיות על ידי הנחה של כוננית ומגירה לכל ילד וילד. אולי לסדר פינה בה הילדים מכינים שיעורי בית ובה יש קופסא עבור כל ילד בו הוא מאחסן את פרטיו האישיים וכן הלאה.

יצירה של מרחב פרטי בחדרים מהסוג הזה מאפשרים לילדים להבדיל בין הדברים אחד של השני, לשמור על סדר ובעיקר- לשמור על ייחוד  בתוך משפחה מלאה ברעש וצחוק.

נקודה נוספת אותה יש להעלות כאן, כאשר אנחנו מדברים על חדרי שינה לילדים קטנים, היא שהכי חשוב הוא לייצר תאורה לה אנחנו קוראים ‘חמה’. כלומר, תאורה שמייצרת תחושה של חמימות, אור בהיר, בית וכן הלאה. אתם אולי לא רואים בכך דבר חשוב, אבל כאשר אנחנו מדברים על חדרי שינה לילדים, האופן בו אנחנו מעצבים את נקודות התאורה, נעזרים בחלונות, באור הטבעי ויוצרים את הנקודה בה הילדים יודעים שבכל זאת, נשאר אור קטן בחדר, כל אלו משמעותיים לתחושת הביטחון, השקט, השייכות וכן הלאה.

בחירה של צבע עבור חדרי שינה לילדים יכולה לעשות פלאים

בין אם אתם מעוניינים לרכוש חדר שינה קומפלקט ובין אם אתם בוחרים פריט אחרי פריט עבור חדרי שינה לילדים, הבחירה צריכה כמובן להתייחס, בין היתר, לצבע בו אתם בוחרים. כמובן שכל ילד מגיע עם העדפה אישית, אבל ההמלצה שלנו, של אריק דיזיין, היא לבחור בצבעים בהירים, שקטים, עד כמה שניתן.

הילדים שלכם מקבלים גירויים מכל מקום לאורך שעות רבות ביממה. הם חווים חוויות בגן ובבית ספר, משחקים עם חברים אחרי הצהריים, אחרי כל הפעילות הזו קשה לעבור לתודעה של רוגע, שקט, שלווה, בית. חדרי שינה לילדים הצבועים צבעים בהירים מאפשרים לילדים להירגע, להרגיש בנוח ולהסיר את המגננות שלהם.

זה אולי נשמע כמעט מטופש, אבל האמינו לנו כי אם תבחרו חדרי שינה לילדים הצבועים צבעים בהירים, לא תתחרטו.

גשו לתהליך בתבונה

כאמור, גם אם אתם בוחרים חדר שינה קומפלקט, חדר שינה מעוצב או חדר שינה יוקרתי ואתם מתלבטים בין חדרי שינה ילדים שונים, עליכם לשים לב כי אתם עושים שתי פעולות בלעדיהן, לא תוכלו ליהנות מאותם חדרי שינה לילדים בהם בחרתם.

ראשית, קחו מידות מדויקות של החדר: האמינו לנו, אין יותר מתסכל מבחירה של חדרי שינה לילדים שבסופם תמצאו את עצמכם עם רהיטים שלא מתאימים לגודל של החדר.

שנית, חשבו על מסגרת התקציב ותכננו את התהליך בתבונה: בחירה של חדרי שינה לילדים לא חייבת להיות כזו שמשאירה אתכם עם ‘חור בכיס’ אתם יכולים לבחור בתבונה ולהישאר במסגרת התקציב באופן כזה שיאפשר לכם ליהנות מפריטים איכותיים במחירים משתלמים.

אנחנו, כאן באריק דיזיין, נשמח לעמוד לשירותכם בנושא הזה.

Picture of אריק דיזיין - ריהוט מעוצב

אריק דיזיין - ריהוט מעוצב

אצלנו באריק דיזיין, תמצאו מבחר מקיף אך מוקפד של פריטים יפהפיים, קלאסיים ונועזים החל מסלון, פינות אוכל, חדרי שינה, ספות, כורסאות, כסאות, שולחנות, שידות, גופי תאורה, שטיחים ומבחר אקססוריז משלימים לבית. אנו מובילים קו עיצובי מגוון המציע רהוט מעוצב עם איכות בלתי מתפשרת, ברמת מחירים נגישה לקהלים רחבים ומגוונים.

דילוג לתוכן